- Nyhedsarkiv
- SPY: Jeg har ikke formlen på succes men SPY-teamet har et bud
SPY: Jeg har ikke formlen på succes men SPY-teamet har et bud

Jesper Bjerregaard er direktør i SPY, som leverer IT-systemer til mode- og tekstilbranchen. Han har flere år på bagen som iværksætter og direktør, men alligevel tøver han, når der bliver spurgt ind til årsagerne til virksomhedens succes:
- Engang troede jeg, at jeg vidste, hvad der skaber en succesfuld virksomhed. Gennem årene har jeg drevet flere virksomheder, hvor nogle fik succes, mens andre ikke gjorde, så jeg kan ikke pege på præcis hvorfor, fortæller Jesper Bjerregaard.
"Uanset hvad skal man ikke være bange for at fejle. Vi fejler ofte - og så lærer vi af det" - Jesper Bjerregaard, Direktør i SPY
Når Jesper ikke selv kan pege på ”succes-formlen”, har han spurgt medarbejderne, hvad de ser som de tre væsentligste grunde til, at de er blevet en Succesvirksomhed. Her beretter medarbejderne enstemmigt, at forståelsen for kunden og en villighed til at lytte til kunden er SPYs vigtigste ”bud” på succes.
- Vores medarbejdere har helt ret i, at evnen til at lytte til kunden er essentielt. Det synes jeg samtidig også, at teamet beviser, at de er dygtige til hver dag, forklarer han. Under coronapandemien har IT-virksomheden netop også haft travlt med at hjælpe eksisterende og nye kunder med at føre deres digitaliseringsplaner ud i livet.
- Coronaen har vist os, at ens forretningsplaner hurtigt kan ændre sig, og hvor vigtigt det er at være omstillingsparat.
Team SPYs tre bud på succes:
- Forstå dine kunder og deres branche
- Skab en flad organisationsstruktur med god work-life balance
- Understøt udvikling - og undgå at ende som en dinosaur