Sourzing: Hav tillid til dit koncept - især i modvind

53A1434 (1)

Hos Sourzing, der leverer pakkeløsninger og butiksinteriør, har det været afgørende at forblive optimistisk under coronapandemien. For selvom størstedelen af Sourzings kunder findes i detailhandelen, som blev lagt ned under coronanedlukningen, så har virksomheden haft stor tillid til sin forretningsplan:

- For mig har det altid været afgørende at have en klar og eksekverbar strategi, som medarbejdere kan se sig selv i. Det har stor betydning for, at vi fra dag ét har kunne tænke stort og skalérbart, og haft styr på vores koncept – også når der har været lidt modvind.

"Så længe pilen peger i den rigtige retning, så skal du nok klare modgang og hårde perioder" - Michael Hynkemejer, CEO i Sourzing

Michael Hynkemejer påpeger, at vedholdenhed og tillid til sit koncept er et centralt parameter for succes:

- Det handler helt basalt om at tro på sin plan og dernæst kende sit marked, sine kunder, sine konkurrenter og ikke mindst sine begrænsninger. Det gør det lettere at tage fravalg, der ikke gavner din forretning, og det styrker dit koncept.

Det har også betydet, at Sourzing har håndteret coronasituationen med ophøjet ro. Og for virksomheden ser man lyst på fremtiden:

- Det er i modgang, at virksomhedens sande jeg kommer frem. Heldigvis kommer vi ud af krisen med øget kundetilgang og en styrket digital og grøn profil. Blandt andet takket været vores hårdtarbejdende team og en bestyrelse, der troligt bakker op om den langsigtede plan for virksomheden, fortæller Michael Hynkemejer

Fire steps til et styrket koncept:

  1. Læg den rigtige plan, tro på den og invester i den
  2. Kend dit marked, dine kunder og dine konkurrenter
  3. Gå efter kunden - ikke ordren. Stærke kunderelationer gavner din forretning på sigt
  4. Tænk stort og skalérbart fra start - både hvad angår organisation og processer
Publiceret d.
1. december 2020