Slagelse-virksomhed vinder prestigefyldt erhvervspris for tredje år i træk

Slagelse, den 6. oktober 2021

End ikke en verdensomspændende coronakrise har kunnet slå den sjællandske importvirksomhed Planets Pride ud af kurs. Virksomheden er nemlig for femte år i træk lykkedes med at skabe kontinuerlig vækst og levere så stærke finansielle resultater, at de nu kåres som Succesvirksomhed 2021. Planets Pride har netop fået overrakt den prestigefyldte erhvervspris og kan derfor bryste sig af at være blandt dansk erhvervslivs elite.

På baggrund af 24.000 regnskaber i Region Sjælland er vinderne af erhvervsprisen Succesvirksomhed 2021 nu fundet. Prisen uddeles hvert år til de 200 små og mellemstore virksomheder i regionen, der over en femårig periode har haft størst succes målt på en række finansielle parametre. Og da den seneste regnskabsperiode bød på en global pandemi, nedlukninger og skiftende restriktioner, er der i år ekstra meget at fejre.

En af de nykårede vindere er for tredje år i træk Slagelse-virksomheden Planets Pride, der er en global importvirksomhed af fisk og skaldyr. Virksomheden har nemlig leveret et særligt bidrag til vækst og velstand i lokalområderne og til dansk økonomi som helhed:

– Da vi startede Planets Pride i 2010 her i Slagelse, var vi kun 3 ansatte. I dag er vi 16 ansatte og har afdelinger i både Danmark, Polen, Bulgarien og Vietnam, og vi sælger fisk og skaldyr til grossister i hele Europa. Derfor er jeg meget stolt over for tredje år i træk at modtage en pris, der hylder vores hårde arbejde. Det er en stor cadeau til alle vores medarbejdere, siger en glad direktør for Planets Pride, Jesper Hansen og fortsætter:

– Vi har fra begyndelsen haft et tydeligt fokus på bæredygtige fisk og skaldyr. For seks år siden var vi blandt andet de første i Danmark til at importere ASC-certificerede Vannamie-rejer, eller kæmpereje i daglig tale. Det har været afgørende for, at vi har kunnet levere et bæredygtige sortiment i høj kvalitet, som vores kunder i stigende grad efterspørger, og det er helt sikkert en af grundene til, at det går så godt.

Planets Pride har netop fået overrakt erhvervsprisen bestående af en vinderstatuette og et diplom som synligt bevis for deres indsats.

Foruden de lokale hyldester bliver alle vinderne senere på efteråret hædret til et regionalt arrangement, hvor den absolut bedste succeshistorie i regionen udpeges. Derudover kåres tre sjællandske virksomheder, der udmærker sig inden for digital omstilling, lokalt engagement og bæredygtighed.