Læsø-virksomhed vinder prestigefyldt erhvervspris

Læsø, den 21. oktober 2021

End ikke en verdensomspændende coronakrise har kunnet slå det nordjyske byggemarked Læsø Tømmerhandel af kurs. Virksomheden er nemlig for femte år i træk lykkedes med at skabe kontinuerlig vækst og levere så stærke finansielle resultater, at de nu kåres som Succesvirksomhed 2021. Læsø Tømmerhandel har netop fået overrakt den prestigefyldte erhvervspris og kan derfor bryste sig af at være blandt dansk erhvervslivs elite.

På baggrund af 18.000 regnskaber i Region Nordjylland er vinderne af erhvervsprisen Succesvirksomhed 2021 nu fundet. Prisen uddeles hvert år til de 200 små og mellemstore virksomheder i regionen, der over en femårig periode har haft størst succes målt på en række finansielle parametre. Og da den seneste regnskabsperiode bød på en global pandemi, nedlukninger og skiftende restriktioner, er der i år ekstra meget at fejre.

En af de nykårede vindere er Læsø-virksomheden Læsø Tømmerhandel, der i 2012 blev en del af Elling Tømmerhandel. Virksomheden har nemlig leveret et særligt bidrag til vækst og velstand i lokalområderne og til dansk økonomi som helhed:

– Vi er meget stolte over og glade for at blive kåret som en succesvirksomhed. Det er en stor ære og ikke mindst et stort skulderklap at få. De seneste år har vi fokuseret mere på modernisering og tilpasning af forretningen, så vi følger med tiden og markedet. Derfor har vi blandt andet udvidet vores kapacitet i form af større bygningsmasse og flere medarbejdere, og det betyder meget nu at få anerkendelsen for vores hårde arbejde, siger en glad afdelingsdirektør i Læsø Tømmerhandel, Jim Linderod Christiansen, og tilføjer:

– Samtidig har vi nogle engagerede medarbejdere, der vil deres arbejde og leverer den bedste kundeservice, og det kan vores kunder mærke. Derfor bliver de også ved med at komme igen, hvilket vi lige nu lever godt af.

Læsø Tømmerhandel, der beskæftiger 10 medarbejdere på Vesterø Havnegade 70 på Læsø, har netop fået overrakt erhvervsprisen bestående af en vinderstatuette og et diplom som et synligt bevis for deres indsats.

Foruden de lokale hyldester bliver alle vinderne senere på efteråret hædret til et regionalt arrangement, hvor den absolut bedste succeshistorie i regionen udpeges. Derudover kåres tre virksomheder i Hovedstaden, der udmærker sig inden for digital omstilling, lokalt engagement og bæredygtighed.