København-virksomhed vinder prestigefyldt erhvervspris

København, den 20. oktober 2021

End ikke en verdensomspændende coronakrise har kunnet slå det københavnske Galst Advokataktieselskab ud af kurs. Virksomheden er nemlig for femte år i træk lykkedes med at skabe kontinuerlig vækst og levere så stærke finansielle resultater, at de nu kåres som Succesvirksomhed 2021. Galst Advokataktieselskab har netop fået overrakt den prestigefyldte erhvervspris og kan derfor bryste sig af at være blandt dansk erhvervslivs elite.

På baggrund af 80.000 regnskaber i Region Hovedstaden er vinderne af erhvervsprisen Succesvirksomhed 2021 nu fundet. Prisen uddeles hvert år til de 200 små og mellemstore virksomheder i regionen, der over en femårig periode har haft størst succes målt på en række finansielle parametre. Og da den seneste regnskabsperiode bød på en global pandemi, nedlukninger og skiftende restriktioner, er der i år ekstra meget at fejre.

En af de nykårede vindere er København-virksomheden Galst Advokataktieselskab, der er en moderne og internationalt orienteret advokatvirksomhed. Virksomheden har leveret et særligt bidrag til vækst og velstand i lokalområdet og til dansk økonomi som helhed:

– Vi er superstolte af at blive kåret som en succesvirksomhed. Prisen beviser, at det ikke er størrelsen, men kompetencerne, serviceniveauet, og tilgængeligheden der betyder noget. Vi har bl.a. den konkurrencefordel i forhold til de meget store advokatvirksomheder, at vi hver især arbejder lidt bredere og med lidt flere retsområder, og at vores kunder derfor ikke skal tale med en ny advokat og bygge ny tillid op, hver gang der opstår et problem, vi skal håndtere. Det ved vi, betyder meget for vores kunder, siger en glad partner i Galst Advokataktieselskab, Hans Christian Galst, og tilføjer:

– Det er nogle rigtig fine kriterier, der ligger til grund for prisen. Prisen gives bl.a. for det lange seje træk, og vi ser prisen som en stor anerkendelse af vores mangeårige hårde arbejde med at bygge en god advokatvirksomhed og arbejdsplads op. Prisen har også motiveret os til at kigge endnu mere ind i fremtidige ESG-problemstillinger, herunder eksempelvis hvordan vi kan blive en mere bæredygtig og mindre ressourceforbrugende virksomhed.

Galst Advokataktieselskab, der beskæftiger 35 medarbejdere på Gammel Strand 44 i København, har netop fået overrakt erhvervsprisen bestående af en vinderstatuette og et diplom som et synligt bevis for deres indsats.

Foruden de lokale hyldester bliver alle vinderne senere på efteråret hædret til et regionalt arrangement, hvor den absolut bedste succeshistorie i regionen udpeges. Derudover kåres tre virksomheder i Hovedstaden, der udmærker sig inden for digital omstilling, lokalt engagement og bæredygtighed.