Haderslev-virksomhed vinder prestigefyldt erhvervspris

Haderslev, den 28. oktober 2021

End ikke en verdensomspændende coronakrise har kunnet slå den sønderjyske tømrervirksomhed SB Tømrer af kurs. Virksomheden er nemlig for femte år i træk lykkedes med at skabe kontinuerlig vækst og levere så stærke finansielle resultater, at de nu kåres som Succesvirksomhed 2021. SB Tømrer har netop fået overrakt den prestigefyldte erhvervspris og kan derfor bryste sig af at være blandt dansk erhvervslivs elite.

På baggrund af 35.000 regnskaber i Region Syddanmark er vinderne af erhvervsprisen Succesvirksomhed 2021 nu fundet. Prisen uddeles hvert år til de 200 små og mellemstore virksomheder i regionen, der over en femårig periode har haft størst succes målt på en række finansielle parametre. Og da den seneste regnskabsperiode bød på en global pandemi, nedlukninger og skiftende restriktioner, er der i år ekstra meget at fejre.

En af de nykårede vindere er Haderslev-virksomheden SB Tømrer, der varetager alle typer af tømreropgaver. Virksomheden har nemlig leveret et særligt bidrag til vækst og velstand i lokalområderne og til dansk økonomi som helhed:

– Vi er meget glade for at blive anerkendt for vores arbejde og kåret som en succesvirksomhed. Prisen er et udtryk for, at vores arbejde betaler sig, og det er især et skulderklap, når det er en pris, der fokuserer på de virksomheder, der kan blive ved med at levere positive resultater, siger en glad medindehaver af SB Tømrer, Per Jensen Martensen, og tilføjer:

– Det er nemmere at vækste hurtigt og eksplosivt, men det er sværere at vedligeholde fremdriften. Vi har mange kunder, der kommer igen, og det er et resultat af det lange seje træk og ikke mindst vores engagerede medarbejder, som i den grad også står bag den store succes. De gør en dyd ud af at levere ordentlige ydelser og services til vores kunder.

SB Tømrer, der beskæftiger 40 medarbejdere fra Norgesvej 16 i Haderslev, har netop fået overrakt erhvervsprisen bestående af en vinderstatuette og et diplom som et synligt bevis for deres indsats.

Foruden de lokale hyldester bliver alle vinderne senere på efteråret hædret til et regionalt arrangement, hvor den absolut bedste succeshistorie i regionen udpeges. Derudover kåres tre nordjyske virksomheder, der udmærker sig inden for digital omstilling, lokalt engagement og bæredygtighed.

• Soliditetsgrad over 15% i det seneste regnskabsår

Med flere end 440.000 kunder, ca. 1.630 medarbejdere og 55 lokale banker (filialer) over hele landet er Spar Nord blandt landets største banker. I 2020 leverede Spar Nord et resultat efter skat på 737 mio. kroner.