Vejen til succes er; Finn Jensens A/S i Sæby

Sæby, den 2. november 2021

Finn Jensens Eftf. A/S, Ålborgvej 79, Sæby med ejer og direktør René Frahm og ejer Morten Sørensen i spidsen, er blevet tildelt Spar Nord og BDO’s erhvervspris som Succesvirksomhed 2021.

Prisen er en hyldest til virksomheder, der bidrager til vækst og succes i dansk erhvervsliv i flere år i træk. Det er virksomheder, der har demonstreret størst evne til at levere stabile og solide resultater, og som kan gøre det år efter år.

”René Frahm Sørensen og Morten Sørensen har en virksomhed, som har vist en positiv og stabil udvikling, der er med til at skabe vækst og udvikling i hele Frederikshavn Kommune, og dermed medvirkende til at sikre arbejdspladser,” fastslår senior partner i BDO Morten Kallehauge.

En succesvirksomhed skal som minimum kunne præsentere: Vækst i deres resultat før skat de seneste fem år, og en soliditetsgrad over 15 % i det seneste regnskabsår. Der skal være en fornuftig soliditeten målt over de seneste fem år, og man skal have evnen til at skabe resultater med det givne kapitalgrundlag.

En succesfuld VVS- og smedevirksomhed

Virksomheden Finn Jensens Eftf. A/S er etableret i marts 2015. Virksomheden blev etableret ved et køb af smedevirksomheden ”Finn Jensen VVS, Sæby ApS”. I dag er virksomheden ejet af René Frahm Sørensen, Morten Sørensen og Lars Brandt. Virksomhedens daglige ledelse består af René Frahm Sørensen og Morten Sørensen.

Virksomheden beskriver sig selv som en VVS- og smedevirksomhed, som laver alt for private og industrier, og det er både renoveringsopgaver og nybyggerier. Virksomheden har i dag 15 ansatte, og heraf er der tre lærlinge.

Virksomheden føler et stort ansvar i forhold til at få uddannet nye smede. ”Det kan være svært at få en lærling ansat i dag, da mange unge søger mod andre typer af jobs” udtaler Morten Sørensen og fortsætter. ”Der synes dog måske at være en lille forbedring på vej, idet man har oplevet lidt flere unge mennesker har søgt om læreplads. Det giver lidt håb for fremtiden.”

Fokus på bæredygtige og energibesparende løsninger

I virksomheden har man mere og mere fokus på at hjælpe kunderne med at etablere bæredygtige og energibesparende løsninger inden for varme- og køle-installationer, når større renoveringer og nybyggerier sættes i gang.

”Vi forsøger hele tiden at have en høj faglighed med, når vi hjælper den enkelte kunde med at finde løsninger til netop deres projekt. Derfor er det vigtigt at både vores medarbejdere, og vi som den daglige ledelse hele tiden tilføre os ny viden,” udtaler René Frahm Sørensen.

Troværdighed og tilstedeværelse

På spørgsmålet om ”hvad ser I som jeres styrker”, så er de enige om at troværdighed og tilstedeværelse hos deres kunder er nummer et på listen. Hvad er svaghederne så? ”Måske at vi ikke har en hjemmeside på internettet!”, kommer det lidt tørt fra René Frahm Sørensen.

Begge indehavere forventer at være tilstede som den lokale VVS- og Smedeforretning i de næste mange år, og de ønsker at være kendte for deres faglighed og troværdighed i alt hvad de gøre og siger.